Stress. Känner du vardagen som stressig? Svårt att ta beslut? Känner du att du anstränger dig för att få saker gjort? Känner du dig trött?

Fortsätt prestera och må bra med mindfulness

Fortsätt prestera och må bra med mindfulness. Vi är många som känner stress och krav på prestation idag. Men, vi kan jobba med mer energi, glädje och kreativitet! På Grow Balance lär du dig hur du att fortsätta prestera och må bra trots snabb takt och höga krav. Vi använder samma metod som Google, Facebook, Riksdagen, IKEA, Goldman Sachs, Ericsson, mfl. erbjuder sina ledare och medarbetare för att de ska må bra och prestera.

Metoden kallas mindfulness och är en kliniskt bevisad metod för att sänka stress, höja fokus och höja prestationsförmågan och samtidigt känna ett välbefinnande. Bättre relationer, bättre sömn och mindre smärta är andra effekter som dokumenterats i studier kring mindfulness.

Mindfulness är också en livsstil. Med den formella träningen i mindfulness får du attityder och tekniker som du kan ta med dig ut i vardagen. Du kan då uppleva inre och yttre krav på helt nya sätt som ger mindre stress och mer lugn.

Vad är det företagsledare och elitidrottare gör för att prestera och må bra?

Prova på mindfulness

Du får prova på och uppleva själv. Vi sammanfattar den senaste forskningen kring mindfulness. Sedan göra olika övningar för att träna vår ”närvaromuskel” och stärker därmed vårt fokus och vår medvetna närvaro här och nu. Syftet är att du ska känna att du fått en egen upplevelse av mindfulness med dig hem. Övningarna är inte fysiskt krävande. Vi gör alla övningar stående eller sittande på stol. Inga förkunskapskrav behövs heller. Välkommen!

Boka

Kurs Mindfulness – 8 veckor

Forskningen visar att om vi övar mindfulness i 2,5 timmar i 8 veckor med korta dagliga övningar mellan tillfällena ger positiva bestående förändringar i hjärnstrukturer som dämpar oro och stress. Vi inleder med bakgrund och forskningen bakom mindfulness. Sedan kommer vi göra olika övningar för att öva vår medvetna närvaro. Övningarna är inte fysiskt krävande. Vi gör alla övningar stående eller sittande på stol. Inga förkunskapskrav behövs. Syftet är att du ska få en ordentlig grund att stå på för att använda mindfulness i din vardag. Välkommen!

Boka

Enskild konsultation

Enskild konsultation ges efter tidsbokning på Artellerigatan 6 eller online.
Boka

 

Välkommen!